Sommer 2019

Sommertrafik i havnen

Sæsonen er allerede nu ved at gå på hæld, men vi har forhåbentlig stadig masser af gode sejldage til gode.

Mange af jer har været rundt i andre havne, og har forhåbentlig haft nogle gode oplevelser. Hvis I har fået gode idéer med hjem er I velkomne til at dele dem med os – når I møder os eller per mail på lim@nyborg.dk

Her har været lige så mange gæster, som der var sidste år, og det er dejligt at opleve så meget liv i havnen.

Vi har da også fået masser af positiv respons fra gæster, som synes her er dejligt, og at vi byder på fine faciliteter.

Udfordringer har vi også haft masser af, særligt tankanlægget har drillet, selvom vi har haft reparatør på adskillige gange. Det samme med bommene ved slæbestedet, og andre ting, som jeg dog ikke vil trætte jer med her. Blot skal I vide, at jeg har stort fokus på den gode service, og vil have at tingene skal virke.

Forbedringer

Jeg har lavet en del vejledninger til fx slæbested og tankanlæg, grillpladserne er på plads og mange nye bordbænksæt er fordelt i havnen.

Vi har også modtaget nogle af de mange bestilte skilte, og dem er vi netop i gang med at sætte op.

Pladsskilte

Rigtig mange har benyttet jer af tilbuddet om at kontakte os for at få vendt skiltet til rødt, når I var på vej hjem. 

Mit indtryk er, at det fungerer fint, men vil også bede jer fremover kontakte os mindst 24 timer før. Dels for at en evt. gæstesejler kan nå at sejle uden at føle sig jaget væk, og dels for at vi kan vende skiltene på vores runde morgen eller aften. Hvis vi skal ud til skiltene enkeltvis kommer vi til at bruge uforholdsmæssigt meget tid på det. Så hvis man kun er væk et døgn, giver det heller ingen mening at vende skiltet.

Husk også, at I selv kan skrive på skiltet, hvor længe pladsen er ledig.

Udlejning af pladser

Vi har næsten ingen pladser til udlejning, da der er meget stor efterspørgsel. Det er særligt pladser til både på 27 fod og opefter, der er efterspørgsel på.

Vinterpladserne

De af jer, der endnu ikke har ryddet op efter jer på vinterpladserne, skal få det ordnet nu.

I reglementets pkt. 10.10 kan I se, at hvis ikke I selv sørger for det, vil vi fjerne det for jeres regning. 

Se reglementet her

Hvis man er i tvivl, så tag lige en tur forbi og tjek om alt ser godt ud, og få det ordnet.

Bådekran

Husk at betale i automaten før kranløftet, og vær klar til den aftalte tid. 

Mastekran

Vi mangler stadig nøgler til mastekranen, og vil stadig gerne have de nøgler hjem, som har været langtidsudlånt. 

De nye bygninger

Som tidligere skrevet står hoveddøren til havnekontoret altid åben, så man kan komme til automaten 24/7.

Gamle havnekort virker ikke til den nye bygning, så hvis man ønsker adgang hertil, skal man sælge det gamle og købe et nyt i automaten.

Arrangementer

Havnekontoret og Dykkerklubben Moby Dick holder i fællesskab reception fredag d. 13. september kl. 14-17, og alle er velkomne til at kigge indenfor i vores nye, fælles bygning på Havnepromenaden 2. 

Vi vil meget gerne vise lokalerne frem, og fortælle historien om arkitekturen og byggeriet, så kom og kig og få en snak.

Vi giver en tår at drikke og lidt let til ganen, og glæder os til at se jer.

Årsmærker

Det ærgrer mig, at så mange ikke har hentet årslabels, selvom I faktisk har pligt til at sætte dem på! (Her sparer jeg jer dog for endnu et link til reglementet…)

Det er meget svært for en ny som mig, at se hvorvidt det er en gæst eller en fastligger, der ligger på pladsen. Det tager noget tid at få styr på samtlige 600 både.

Labels’ene ligger klar på havnekontoret, så kom og hent dem og sæt dem på et sted, hvor de er lette for os at se fra broen. Her i sommermånederne har havnekontoret åbent alle dage kl. 16-18. Også i weekenden!

Nyhedsbreve

Dette er fjerde nyhedsbrev fra mig, men jeg har fundet ud af, at flere af jer ikke har modtaget de tidligere. Problemet skulle nu være løst, og jeg håber derfor I alle modtager dette brev.

Når I oplever fejl og mangler, så sig det endelig til os, så vi kan få det ordnet.

Sidst opdateret 27. august 2019