Januar 2018

Rigtigt godt nytår til jer.

Med et ønske om at I alle er kommet godt og trygt ind i det nye år, vil jeg starte denne måneds nyhedsinfo, med lige at opridse et par af de vigtigste opfordringer til jer, fra mit sidste nyhedsinfobrev.

Hvis du har båd i vandet i vinter, så ryk ind i inderhavnen.

Husk at tjekke fortøjninger jævnligt, det er en ekstra forpligtelse man har, når båden ligger i vandet. Tag nu de dyre sejl af om vinteren, og opbevar dem under tag (læs gerne regulativ). Tag imod mit tilbud om hurtig nødkommunikationsvej, send dit pladsnummer til tlf. 2042 7997 (mange har taget positivt imod, men min målsætning er 100 % af pladslejerne).

Jeg kan med ro i sjælen sige, at min første måned på havnen, i den grad har dokumenteret et behov for de ovenstående punkter, og selv om vi fra Marinaens personale i 8-10 tilfælde har været ude og redde flere af jeres både fra større skader i den sidste måned, så er det altså ikke vores ansvar, og ikke noget man med rimelighed kan forvente, i henhold til de regulativer der er gældende. Men selvfølgeligt går vi jo ikke bare forbi, uden at gøre noget, hvis vi har mulighed for at yde midlertidig førstehjælp på folks værdier.

Vinterstativer med ekstra ben

Som nogle havde bemærket, manglede der de ekstra ben på flere bådstativer, da bådene kom på land i 2017. Efterspørgslen efter at komme op med mast, og for andre få ekstra støtte under fx en bred motorbåd, har simpelthen været væsentligt større denne vinter, og derfor løb vi tør for ekstra ben. Nye ekstraben kom hjem lige før jul, og blev straks monteret, således at vi alle kunne gå på juleferie med ro i sjælen.

Bådpladslejere – i får en opringning

Beth er i øjeblikket ved at opdatere vores informationer på alle jer, der har lejet en bådplads, så hvis i ikke er kontaktet, kan i forvente en opringning i den kommende tid. Hvis i ser en opringning fra vores nummer, skal i altså ikke nødvendigvis blive forskrækket og tro at der er sket noget, det kan sagtens bare være en serviceopringning.
MEN – har du ændringer til din adresse, telefonnummer, e mail eller andet, så må du meget gerne spare os for en opringning, og meddele dette til Beth, gerne på e-mail: bpvj@nyborg.dk eller mig på e-mail: pew@nyborg.dk.

Nye telefontider på havnekontoret

I bestræbelserne på, at gøre det lettest muligt for jer, at komme i kontakt med os, har vi ændret telefontiderne fra man-fredag kl. 8-9, til man-tor kl. 8-15.30 og fredag kl. 8-12. Åbningstider er fortsat som udgangspunkt, de samme som tidligere, da vi jo har mange udendørs opgaver. Men er vi her, så kig bare ind, eller ring først for en aftale, udenfor normal åbningstid.

Takster for 2018

Alle takster for 2018, er nu lagt ud på Nyborg Marinas hjemmeside. Jeg har valgt at alle detaljerede takster ligges ud, så de er tilgængelig for alle. Møde i kontaktudvalg omkring evt. ny takst struktur, forventes afholdt i januar/februar, med det formål at nedsætte et specielt takstudvalg til at kigge på mulige optimeringer.

Møder med klubber og erhvervsliv

I bestræbelserne på fortsat, at udvikle det gode samarbejde imellem havnens personale, og ikke mindst undertegnede, og de aktive klubber på Marinaen, har jeg inviteret til et personligt møde med alle klubformænd. Agendaen er, at vi kan sætte os ned, og lære hinanden bedre at kende, og få en snak om vores forventninger til hinanden i den nære fremtid, og målet er, at vi kan sikre at Nyborg Marina fortsat er et attraktivt og aktivt sted at komme. Vi kan måske endda ved fælles indsats, øge aktiviteterne på nogle områder.
Jeg har også inviteret alle fiskerne til et fællesmøde, med samme formål, lige at få afstemt forventningerne til hinanden således, at alle parter kan bidrage til en positiv udvikling på havnen.

Alle møder som jeg ser meget frem til, og som vil sikre mig lidt mere viden og fast grund under fødderne.

Nyt kranbooking system fra 2018

For at vi fremover kan bruge vores ressourcer på havnen, til de ting der skaber mest værdi for jer kunder/brugere, investerer vi i et digitalt kranbooking system. Således kan i alle fremover, gå ind på Nyborg Marinas hjemmeside, og selv booke krantider. Udover at det er et fantastisk simpelt og brugervenligt system, som i alle vil finde let anvendeligt, vil det spare havnens personale for en masse tid med telefonekspeditioner, notater, planlægning, mv.

Jeg forventer, at kunne præsentere systemet for jer i næste nyhedsinfobrev, da jeg netop har afleveret mit endelige ønskede set up til leverandøren, således at det kan blive designet og aktivt på hjemmesiden indenfor de næste par uger. Jeg skal nok give en mere detaljeret instruktion, når booking systemet er aktivt og jeg kan vise billeder.
Nyborg Sejlforening er tilbudt, at få et link til booking systemet, således at medlemmerne også kan booke via Sejlforeningens hjemmeside.

Dieselslange på tankanlæg

Montering af forlænget udgave er udsat til marts, da der er noget sealing arbejde, der kræver en vis temperatur og luftfugtighed. Men de kommer.

Husk

Jeg vil gerne tilbyde, at bringe nyheder i månedsinfo fra Marinaens klubber og Erhvervsliv, politikere og andre med en direkte tilknytning til Marinaen, som kan give værdi for Marinaens øvrige brugere at blive informeret om. Det kan være nye tiltag og arrangementer, tilbud på en oplevelse eller ydelse, eller noget helt tredje. Skriv gerne til mig med forslag til indlæg på min e-mail: pew@nyborg.dk.

Vi ses på havnen.

Hilsen
Per, havneleder

Sidst opdateret 08. januar 2018